OUR NUMBER. OUR BRAND.

Beerschot pakt uit met z’n eigen merk. ‘Thirteen’ heet het Kielse label dat al meteen zal prijken op de shirts van volgend seizoen. Beerschot is de enige Belgische profclub die haar eigen merk en shirts ontwikkelt. ‘Wij zijn strijdvaardig op alle vlakken. Het is een boeiende week. We zullen ook onze nieuwe shirts laten zien, en de abocampagne opstarten. We proberen allemaal samen sterk uit deze moeilijke periode te komen.’

Beerschot blijft bouwen aan de toekomst. Naast de investeringen van de laatste maanden in de uitbouw en de professionalisering van de jeugdacademie, lanceert de club nu haar eigen kledingmerk, ‘Thirteen’.

Voorzitter Francis Vrancken: ‘Dit is het resultaat van een uitstekende samenwerking met United World. United World is het overkoepelende bedrijf dat Beerschot, Sheffield United en Al Hilal United Emirates ondersteunt op het vlak van sponsoring en marketing. Die schaalvergroting biedt enorme mogelijkheden, zonder onze eigenheid te verliezen. Wij zijn er samen van overtuigd dat Beerschot sterk genoeg is om z’n eigen merk te hebben en z’n eigen shirts te produceren. Onze spelers en supporters zullen dit met nog meer trots dragen!’

‘OUR NUMBER. OUR BRAND.’ Met die slogan lanceerde Beerschot dinsdag ‘Thirteen’. Het logo is het Latijnse nummer 13.

Francis Vrancken: ’Wij koesteren onze geschiedenis. 13 is meer dan een nummer voor Beerschot. Het bewijst dat we in onze visie en uitbouw van de club onze tradities koppelen aan vernieuwing, net als bij de lancering van het nieuwe logo vorig jaar. Het maakt ons klaar voor de toekomst.’

Niet alleen de shirts maar alle teamwear van Beerschot zal vanaf volgend seizoen het label ‘Thirteen’ dragen. Het zal meer dan ooit ónze wedstrijd- en trainingskledij zijn.

Algemeen directeur Gunther Dieltjens: ‘Ons team heeft hier de laatste maanden hard aan gewerkt. Alles is klaar voor productie. Het is de bedoeling om zo snel als mogelijk ook onze andere merchandise artikelen te laten ontwikkelen door ‘Thirteen’. Nu lag de focus op onze teamwear. We zullen deze week het nieuwe shirt zelfs al lanceren. Zonder aan kwaliteit te verliezen, zullen we het shirt aan onze fans goedkoper kunnen aanbieden dan de vorige seizoenen. Dit eerste ‘Thirteen’ wedstrijdshirt is een must-have voor onze supporters.’

'Onze spelers en supporters zullen dit met nog meer trots dragen.'
Francis Vrancken

Ondanks de moeilijke omstandigheden is Beerschot zich volop aan het klaarstomen voor het nieuwe seizoen. Niet alleen de shirts, ook de nieuwe abocampagne zal deze week gelanceerd worden.

Francis Vrancken: ‘Wij voeren een gezond beleid. Deze crisis en de verstoorde voorbereiding op het volgende seizoen zullen ons niet kapot krijgen. Met de steun van onze fans staan we nog sterker. Samen moeten en zullen we klaar zijn!

Jupiler Pro League

1 K. Beerschot V.A. 50 pts
2 SK Lommel 48 pts
3 K.M.S.K Deinze 46 pts
4 F.C.V. Dender E.H 45 pts
5 Patro Eisden Maasmechelen 43 pts