Beerschot pakt uit met z’n eigen merk. ‘Thirteen’ heet het Kielse label dat al meteen zal prijken op de shirts van volgend seizoen. Beerschot is de enige Belgische profclub die haar eigen merk en shirts ontwikkelt. ‘Wij zijn strijdvaardig op alle vlakken. Het is een boeiende week. We zullen ook onze nieuwe shirts laten zien, en de abocampagne opstarten. We proberen allemaal samen sterk uit deze moeilijke periode te komen.’
Beerschot blijft bouwen aan de toekomst. Naast de investeringen van de laatste maanden in de uitbouw en de professionalisering van de jeugdacademie, lanceert de club nu haar eigen kledingmerk, ‘Thirteen’.
Voorzitter Francis Vrancken: ‘Dit is het resultaat van een uitstekende samenwerking met United World. United World is het overkoepelende bedrijf dat Beerschot, Sheffield United en Al Hilal United Emirates ondersteunt op het vlak van sponsoring en marketing. Die schaalvergroting biedt enorme mogelijkheden, zonder onze eigenheid te verliezen. Wij zijn er samen van overtuigd dat Beerschot sterk genoeg is om z’n eigen merk te hebben en z’n eigen shirts te produceren. Onze spelers en supporters zullen dit met nog meer trots dragen!’
‘OUR NUMBER. OUR BRAND.’ Met die slogan lanceerde Beerschot dinsdag ‘Thirteen’. Het logo is het Latijnse nummer 13.
Francis Vrancken: ’Wij koesteren onze geschiedenis. 13 is meer dan een nummer voor Beerschot. Het bewijst dat we in onze visie en uitbouw van de club onze tradities koppelen aan vernieuwing, net als bij de lancering van het nieuwe logo vorig jaar. Het maakt ons klaar voor de toekomst.’