Beerschot gaat partnership aan met Ewajasnacks

Beerschot gaat een partnership aan met Ewajasnacks. Het voedingsmerk en brand van broers Saïd en Rachid Boumazoughe zal dit seizoen visueel te zien zijn op de opstellingen op sociale media. “Wij willen mensen verbinden met ons eten, net zoals Beerschot dat doet met voetbal.”

“Food is culture”, steekt Saîd Boumazoughe van wal. “Wij komen vanop ’t Kiel. Daarom dat Beerschot ons ook zo aantrekt. Er zijn ook steeds meer en meer mensen uit de wijk die Beerschot volgen. Die culturen beginnen zich zo te vermengen. Beerschot kan op dat vlak een verbindende rol spelen en wij willen dat met onze brand ook doen.”

“We wilden iets maken voor iedereen”, vult broer Rachid Boumazoughe aan. “Daarom dat we ons specifiek focussen op retail. Wij zijn alleen te verkrijgen in grote supermarkten. Niet in een lokale winkel, kruidenier of op een gespecialiseerde afdeling, maar gewoon in het vriesvak of de koelafdeling. Al onze producten zijn kwaliteitsvlees dat hier in België geproduceerd wordt. Daarbovenop zijn we ook begonnen met een ‘EWAJA Vegan-lijn’. Want zeg nu zelf: Vegan is the shit. (Lacht). Zo kunnen onze klanten vanaf nu ‘EWAJA’-falafel, ‘EWAJA’-Cheezyballs, ‘EWAJA’-nuggets en nog heel wat andere vegan opties ontdekken. Zo kan iedereen genieten van onze producten.”

“We zetten ook heel erg in op gezondheid”, gaat Saïd verder. “Al onze producten zijn gezonde snacks. Je kan zelf kiezen of je ze klaarmaakt in de oven, de friteuse, airfryer of in de pan. Zo kan iedereen kiezen wat het beste bij hem past. Ook kozen we voor kleine porties per verpakking, om het toegankelijker te maken voor iedereen.”

“We hebben lang over onze producten nagedacht”, vertelt Rachid. “In totaal hebben er we twee jaar over gedaan om alles te ontwikkelen. Nu werken wij samen met de grootste retailers van de Benelux: Colruyt, Aldi, Macro, Jumbo, noem maar op. Waarin wij ons onderscheiden? In onze branding. We willen mensen samenbrengen rond eten. Want eten is een taal die iedereen begrijpt. Dat idee komt trouwens van Saïd hij is het creatieve brein terwijl ik meer het ondernemersbloed heb. Samen vullen we elkaar heel erg goed aan.”

Doe relax, ‘EWAJA’snacks.
 

ChallengerPro League

1 K. Beerschot V.A. 50 pts
2 SK Lommel 48 pts
3 K.M.S.K Deinze 46 pts
4 F.C.V. Dender E.H 45 pts
5 Patro Eisden Maasmechelen 43 pts