Samen met Scelta (Mobiliteitsbureau) , Stad Antwerpen en de ordediensten wordt er ingezet op een vlottere en veiligere bereikbaarheid van het Olympisch Stadion op wedstrijddagen.
In het kader van dit vernieuwde mobiliteitsplan zal Beerschot tijdens de komende thuiswedstrijd reeds extra inzetten op duurzame mobiliteit. Door de beperkte verkeersdoorstroming en parkeermogelijkheden in de dichtbevolkte buurt rond het stadion, wil de club haar supporters aanmoedigen om zoveel mogelijk gebruik te maken van het openbaar vervoer of de fiets.
Om supporters die met de fiets naar het stadion komen beter te ontvangen, wordt er voor de wedstrijd tegen Lommel SK een ruime en verbeterde fietsenparking ingericht op de grote parking van het Olympisch Stadion. Supporters die met de fiets komen, kunnen het terrein oprijden via de poort aan de 7de Olympiadelaan. Daar zullen parkeerwachters aanwezig zijn om hen veilig naar de fietsenparking te begeleiden. Na het parkeren van de fiets kunnen supporters via dezelfde toegang, langs de Atletenstraat, te voet richting stadion wandelen om de topper tegen Lommel bij te wonen.
Daarnaast zal Beerschot het mobiliteitsplan de komende periode verder verfijnen, uitbreiden en structureel versterken. Hierbij wordt ingezet op een duurzame, veilige en efficiënte mobiliteitsaanpak voor supporters, medewerkers, spelers, bezoekers en buurtbewoners.
De club zal bijkomende maatregelen onderzoeken en implementeren rond bereikbaarheid, parkeerbeheer, fiets- en openbaarvervoersgebruik, circulatie rondom het stadion en samenwerking met lokale overheden en mobiliteitspartners.
Met deze maatregelen wil Beerschot niet alleen de mobiliteit rond het stadion verbeteren, maar ook bijdragen aan een veiligere, duurzamere en aangenamere wedstrijdervaring voor iedereen.