Deze samenwerking past perfect binnen de visie van Beerschot om te blijven groeien op organisatorisch vlak. Dankzij deze strategische alliantie versterken we onze positie in het Belgische voetbal en kunnen we bijkomende stappen zetten in professionalisering en innovatie.
Besox, het voormalige Sociaal Secretariaat van de Kust, bestaat sinds 1999 en veranderde in 2015 van naam. Vandaag focust het bedrijf zich hoofdzakelijk op KMO’s – waaronder nu ook Beerschot. De keuze voor onze club is bewust: Besox gelooft sterk in de kracht van sportsponsoring en ziet in Beerschot een herkenbaar en krachtig merk binnen het Belgische voetballandschap.
“Beerschot straalt karakter uit en wordt vaak gezien als de underdog, iets waar wij ons perfect in kunnen vinden”, zegt Christophe Morbee, eigenaar van Besox. “We zagen een mooie opportuniteit en zullen de club voortaan ondersteunen bij de verwerking van de lonen van spelers, staf en medewerkers. Op die manier willen we actief bijdragen aan de verdere professionalisering van Beerschot.”
Ook aan clubzijde wordt de samenwerking enthousiast onthaald. “Besox zal een grote meerwaarde betekenen voor onze werking”, zegt Joppe Merchiers, commercieel manager van Beerschot. “Hun expertise laat ons toe om de loonverwerking te outsourcen, waardoor onze medewerkers zich kunnen focussen op andere kerntaken. Het is een win-win op meerdere vlakken.”
De aanwezigheid van Besox zal zichtbaar zijn in het Olympisch Stadion via LED-boarding en branding op tribune 2. Daarnaast zullen Christophe en zijn team geregeld aanwezig zijn in de tribune om de ploeg aan te moedigen.
Welkom op het Kiel, Besox!
#Besox2026