CLUB NIEUWS, BUSINESS NIEUWS

Beerschot gaat partnership met Xtract aan

Beerschot brengt samen met partner Xtract een speciale nieuwe Beerschotgeur op de markt. Zaakvoerder van Xtract Iris Van Hoye is razend enthousiast. “Beerschot is de eerste voetbalclub in België die zoiets doet. Door extra in te zetten op geurmarketing, is Beerschot opnieuw vooruitstrevend op businessvlak.”
 
“Wij zetten vooral in op geurmarketing”, steekt zaakvoerder van Xtract Iris Van Hoye van wal. “Dat wil zeggen dat we geur gaan verspreiden in een ruimte om deze aangenamer te maken voor de mensen die er werken en op bezoek komen. Verschillende geuren kunnen een ander effect hebben. Net zoals bijvoorbeeld muziek verschillende gevoelens kan opwekken, is dat ook zo bij geur. Je kan bijvoorbeeld voor een verfrissende geur kiezen om iedereen productief te houden. Een krachtig extraatje dus om in te zetten als bedrijf.”
 
“En iets dat nu nog niet zo veel gebruikt wordt”, weet Van Hoye. “Beerschot is bij mijn weten de eerste voetbalclub in België die voor een eigen specifieke geur koos die speciaal voor hen ontwikkeld werd. Op dat vlak zijn we op het Kiel ronduit vooruitstrevend”, knipoogt ze. “Die geur hangt hier bijvoorbeeld in de kantoren en in het logecomplex. Door te kiezen voor een eigen geur, gaan mensen die herkenbare geur beginnen associëren met hun favoriete club, waar ze al zo veel mooie momenten hebben beleefd. De volgende stap is dat mensen die geur dan ook zelf gaan aankopen voor bij hen thuis, om zo het Beerschotgevoel in huis te nemen.”
 
Een Beerschotgevoel dat Iris Van Hoye nu ook zelf mee naar huis neemt. “Eerlijk gezegd was ik geen voorstander van voetbal voor ik bij Beerschot kwam. Maar ondertussen ben ik helemaal verliefd geworden op het gebeuren hier op het Kiel. Het gaat bij Beerschot over zo veel meer dan voetbal. Je krijgt hier een heel familiaal gevoel, ook onder de businesspartners. Dat gevoel hebben we proberen vatten in de nieuwe geur van Beerschot.”
 
Hoe ruikt de geur van Beerschot nu? En wat zit er allemaal in? Dat lees je hieronder.
 
Klaar voor de aftrap. Opgezweepte supporters en spelers staan ongeduldig te wachten op het eerste fluitsignaal, waarna alles kan losbarsten. Ons basisviertal staat paraat. Base notes van vetiver, de geur van het heilige Kielse gras dat betreden wordt. Groen als het eikenmos dat langzaam de geurzin bekleedt. Het edele hout van Braziliaanse palissander zweeft vlak boven onze hoofden, zoals het doelhout waar we onbetwistbaar naartoe schrijden. Muskus van de adrenaline en natte truitjes, we leggen onze kop ervoor, gestuwd door een roemrijk verleden en de ogen gericht op nieuwe glorie. Volslagen vechtlust is het enige traject naar victorie.
 
De eerste helft zit erop. De middle notes maken hun opwachting. Na een eerste golf van paarse prikken zitten we bij de rust al op rozen. Met zo'n neus voor doelpunten liggen de zegeruikers voor het oprapen. Een boeket van intens geurende rozemarijn met jasmijn en lelietje-van-dalen, puur wit om het paars in balans te brengen, een krans voor de overwinnaar.
 
We sluipen de toegevoegde tijd binnen. De wedstrijd ligt reeds geruime tijd in zijn plooi. De top notes worden in het spel gebracht om berekend uit te spelen. Een zure limoen om door te slikken voor de tegenstander, een zoete overwinning van petitgrain, sinaasappel en spar voor De Mannekes. Kardemom is de geur die persisteert, het aroma van extase, het uitzinnige publiek, een nieuwe triomf, een extra couche verf op het palmares. 13 ingrediënten: de formule voor succes. The Bear is back!

 

XIII teamwear

ontdek onze webshop