CLUB NIEUWS, BUSINESS NIEUWS

Beerschot partnert met Deliveroo

Beerschot partnert met Deliveroo tot het einde van dit seizoen. De populaire food-delivery app leverde tijdens Beerschot – RWDM al de matchbal en zal dit voor de komende twee thuiswedstrijden doen. Daar komen in de volgende weken verschillende activaties voor onze fans boven op. Maak kennis met onze nieuwste partner, via General Manager Quirin Dalemans. “Hyperlokaal werken, that’s the name of the game.”

Dalemans werkt een kleine vijf jaar bij Deliveroo en maakte dus het grootste deel van het verhaal van Deliveroo in België al mee. “We zijn ondertussen zeven jaar bezig in België”, vertelt de General Manager. “Bij de lancering van de app zaten we in de 5 grootste steden van België, waaronder Antwerpen. Onze ambitie is dat elke Belg thuis eten kan laten bezorgen. We hebben onze service onlangs uitgebreid naar 175 nieuwe locaties en de opening in deze nieuwe steden is een enorme stap voorwaarts in die richting. Bovendien beperken wij ons niet enkel tot de levering van maaltijden. Ook bakkers, slagers en zelfs supermarkten hebben hun weg naar ons platform gevonden.” 

“Het is een competitieve markt”, gaat Dalemans verder. “Wat wij enorm belangrijk vinden, is dicht bij de mensen te staan die onze service gebruiken. We zijn misschien een internationaal bedrijf, maar eten bestellen is een lokaal gegeven. Je bestelt van een restaurant om de hoek, en dat wordt geleverd door een rider uit Antwerpen. Die ervaring is compleet anders in verschillende steden en landen. Onze belangrijkste strategie is om de omgeving en de mensen zo goed mogelijk te kennen. Zo kunnen we hen de beste experience aanbieden.”

En die aanpak loont. “Covid heeft onze groei in een stroomversnelling gebracht. Tijdens de lockdowns was eten bestellen de enige mogelijkheid om toch een soort van restaurantervaring te hebben. Toen zijn er heel wat mensen Deliveroo beginnen gebruiken en die klanten zijn grotendeels gebleven. Eén op de twaalf 'Antwerpenaars' bestelde vorig jaar in de app. Daar zijn we heel trots op, maar uiteraard willen we hier nog groeien.” 

Ook qua partnerships denkt Deliveroo lokaal. “Wij noemen dat hyperlokaal werken”, glimlacht Dalemans. “We zoeken altijd partners die onze doelgroep nauw aan het hart liggen. Die herkenbaar zijn en in de buurt liggen. Bij de 'Antwerpenaars' konden we dus niet rond de ploeg van ’t stad (knipoogt).” 

Aan dat sterkte B2C-verhaal, koppelt Deliveroo ook een B2B-luik. “We ondersteunen uiteraard lokale handelaars en restaurants. Maar we hebben ook heel wat bedrijven als klant via Deliveroo for work. Dat kan enerzijds voor werkgevers die hun werknemers een krediet op Deliveroo aanbieden. Anderzijds is er ook de mogelijkheid om catering voor evenementen te bestellen via Deliveroo.