CLUB NIEUWS

'Als de spelers tevreden zijn, ben ik tevreden.'

Met het einde van de stage in zicht, blikt Olivier Dieltjens tevreden terug. Dieltjens is intussen een jaar team manager en is bezig aan z’n derde stage. ‘Als de spelers en de trainers tevreden zijn, ben ik tevreden.’

Hij werd net niet de held van de donderdag, onze team manager Olivier Dieltjens. Hij ging een weddenschap aan met kine Olivier Meul, die een verleden heeft als keeper. Dieltjens ging voor 5 gelukte vrije trappen maar strandde op 4. Het had zijn kers op de taart geweest van de goede stage in het Sporthotel Kaiserau, in het Duitse Kamen. Als team manager bepaalt Olivier Dieltjens mee die keuze. “We moesten beslissen op een moment dat er in België nog geen zekerheid was over versoepelingen. Ook Nederland was nog een vraagteken en dus kozen we voor Duitsland. De kans dat we optimaal zouden kunnen trainen lag  hoger in Duitsland dan in België en de andere omringende landen. En dus ging ik op zoek. Via een Duitse partner kreeg ik een lijst van mogelijke accomodaties en locaties, en dit sporthotel kwam er als beste uit. Alles staat hier in functie van sportclubs, het veld ligt naast het hotel en we hoeven niet langer dan 3 uur in de bus te zitten. Hier aankomen en verkennen was best spannend maar niks stelt ons teleur. Zowel de trainers als de spelers zijn enthousiast. En dat is voor mij het belangrijkste. Daarvoor doe ik het.”

Wat de meesten niet weten is dat Olivier Dieltjens al langer actief is bij Beerschot. “In het eerste jaar van Marc Brys, kwam ik in de scoutingcel van de club. Ik werd op pad gestuurd om spelers en tegenstanders te bestuderen. Ik behaalde ook een certificaat van talentscout. De laatste 2 jaar werden de staff en de technische commissie uitgebreid en geprofessionaliseerd en werd ik in die rol minder belangrijk. Maar toen de club vorige zomer op zoek ging naar een fulltime team manager, ben ik er vol voor gegaan. Ik wist dat dit me op het lijf geschreven is. Ik vind dit een droomjob en ben heel blij dat ik dit mag uitoefenen voor de club waarvoor ik supporter.”

Het lijstje van taken en opdrachten van de team manager is lang. Ook in het Duitse Sporthotel wordt er voortdurend aan de mouw getrokken van Olivier. "Dat hoort bij de job. Hebben de spelers of trainers een vraag, dan komen ze dikwijls bij mij terecht. Geraken ze niet binnen in hun kamer, vinden ze hun mondmasker niet meer, werkt de WIFI niet,… ik probeer hen zo veel als mogelijk te helpen.”

Net op dat moment zijn we Olivier een kwartier kwijt. Hij moet naar de plaatselijke apotheek. Een speler roept hem nog snel toe en vraagt naar het telefoonnummer van een medewerker. Olivier knikt rustig en helpt. “Ik moet er dan ook voor zorgen dat spelers en trainers geen extra-sportieve zorgen hebben. Mijn belangrijkste taken zijn de huisvesting en de begeleiding van buitenlandse spelers, het beheer van het autopark en het invullen van een reeks van officiële documenten op matchday. Ik heb er bijvoorbeeld ook net mee voor gezorgd dat de arbeids- en verblijfskaart van de vrouwen van 2 van onze spelers in orde is. Dat is voor die spelers uiteraard heel belangrijk en geeft me veel voldoening. Voor zo’n zaken zijn ze dankbaar. Al ben ik natuurlijk niet de enige die aan zo’n dossier werkt. We hebben een hecht team van medewerkers.”

Terug in België zal Olivier Dieltjens weer elke trainingsdag vanaf 7 uur aan de ingang van de spelerstoren staan, gewapend met handgel, mondmasker en thermometer. “Ik ben aangeduid als ‘dedicated person’ van de club voor het opvolgen van de opgelegde maatregelen in deze coronatijden. En dus meet ik ook ‘s ochtends de temperatuur van elke speler die binnenkomt. Maar er is geen enkele dag dat ik met tegenzin naar de club rijd. Deel te kunnen uitmaken van dit Beerschot in volle groei, is fantastisch.”

OH LEUVEN vs BEERSCHOT

THE FINAL - PART 2

Bstel nu je abonnement voor het seizoen 20-21

We are ready!